6. УМОВИ ТА ПОРЯДОК НАДАННЯ ПЛАТНИХ МЕДИЧНО-КОСМЕТОЛОГІЧНИХ ПОСЛУГ
6.1. Платні медично-косметологічні послуги надаються за попереднім записом на прийом до лікаря (заздалегідь або в день звернення), що здійснюється як при безпосередньому зверненні до адміністратора косметологічного закладу, так і по телефону косметологічного закладу або on-line згідно умов цих Правил.
Всі медичні втручання здійснюються відповідно до затверджених нормативів (стандартів) МОЗ України.
6.2. Медично-косметологічні послуги надаються лікарями та фахівцями косметологічного закладу на підставі договору про надання медично-косметологічних послуг та/або публічного договору-оферти, який міститься у косметологічному закладі. Надання медично-косметологічних послуг здійснюється відповідно до Інформованої добровільної згоди пацієнта на проведення діагностики, лікування, операції та знеболення, яка оформлюється у встановленій законодавством України формі (форма №003-6/0).
У косметологічному закладі для надання медично-косметологічних послуг може додатково оформлюватися додаткова інформована згода в формі, визначеній і розробленій косметологічним закладом, перед наданням першої послуги та перед наданням інших послуг, перелік яких визначається косметологічним закладом.
Підписання пацієнтом Інформованих згод, карти клієнта, планів лікування є необхідною і обов'язковою умовою для початку надання послуг.
Перед початком лікування лікар повинен погодити з пацієнтом план лікування, а також одержати його письмову згоду на складні медично-косметологічні послуги у виді особистого підпису пацієнта (його уповноваженого представника) у відповідній документації (відповідно до окремого переліку). У деяких випадках, навіть погоджений план лікування може коректуватися, про що пацієнта обов’язково повідомляють.
Не підписання пацієнтом Інформованої добровільної згоди та/або інших медичних документів, необхідних для початку надання послуг є підставою для відмови у наданні медично-косметологічних послуг і косметологічний заклад має право відмовити у наданні послуг.
6.3. На кожного пацієнта заводиться документація, перелік і форми якої розроблені та затверджені адміністрацією косметологічного закладу із урахуванням вимог чинного законодавства України.
6.4. При оформленні документації збирається не тільки інформація про загальний стан здоров’я, специфічні реакції та особливості організму кожного пацієнта, а ще й персональні дані. Персональні дані необхідні для забезпечення оперативного зв’язку з кожним пацієнтом на випадок порушення плану лікування, термінів проходження окремих процедур, а також для можливого вирішення юридичних питань у майбутньому.
6.5. Кожний пацієнт зобов’язаний повідомити персоналу достовірну інформацію про стан свого здоров’я та свої персональні дані, в іншому випадку із косметологічного закладу знімається юридична відповідальність за виникнення позаштатних ситуацій у лікуванні або зниження його ефективності.
6.6. Всі дані діагностичного обстеження, додаткових методів обстеження, а також діагноз і рекомендації лікаря заносяться в документацію кожного пацієнта. Документація пацієнтів зберігається у косметологічному закладі у відповідності до норм чинного законодавства України. Всі дані обстежень і консультативні висновки пацієнти отримують за їх письмовим запитом у вигляді медично-косметологічної виписки, завіреною косметологічним закладом.
6.7. При наданні послуг співробітники та/або лікарі косметологічного закладу повідомляють пацієнта про те, що недотримання вказівок (рекомендацій), у тому числі призначеного режиму лікування, можуть понизити якість платної послуги, що надається, спричинити неможливість її завершення в строк або негативно позначитися на стані здоров'я пацієнта.
6.8. Прийом пацієнтів проводиться лікарем відповідної спеціальності і кваліфікації. Відомості про спеціалізацію і кваліфікацію лікарів можна отримати в адміністратора косметологічного закладу.
6.9. Лікар та фахівець косметологічного закладу має право відмовити пацієнту в наданні послуг, якщо виявив у пацієнта протипоказання або захворювання, що виключають безпечне надання послуг; якщо у пацієнта є гострі запальні інфекційні захворювання; якщо пацієнт відмовляється пройти необхідне діагностичне обстеження і (або) наполягає на використанні методів лікування, застосування яких створює реальну загрозу життю і здоров'ю пацієнта, а так само якщо пацієнт перебуває в стані алкогольного або наркотичного сп'яніння.
6.10. Лікуючий лікар з тієї чи іншої спеціальності може обиратися безпосередньо самим пацієнтом або призначатися адміністратором/керівником косметологічного закладу у відповідності із причиною звернення пацієнта чи вільністю спеціаліста.
6.11. Пацієнт вправі вимагати заміни лікаря на будь-якому етапі лікування.
6.12. Якщо пацієнт не виконує приписів (рекомендацій) лікаря або даних Правил внутрішнього розпорядку, лікар має право відмовитися від подальшого ведення цього пацієнта.
6.13. Лікар/фахівець та косметологічний заклад не несуть відповідальності за стан здоров’я пацієнта чи ефективність його лікування у випадку відмови останнього від виконання приписів (рекомендацій) або порушення пацієнтом визначеного та погодженого з ним плану лікування.
6.14. Пацієнту забороняється самовільно виносити документацію з приміщення косметологічного закладу. Інформація, що міститься в медичній документації, становить лікарську таємницю і може надаватися без згоди пацієнта тільки з підстав, передбачених законодавством України.
6.15. Пацієнт має право безпосередньо знайомитися зі своєю медичною документацією, або з медичною документацією особи, щодо якої він є законним представником. Для цього, пацієнт складає письмову заяву. Косметологічний заклад перевіряє правові підстави для ознайомлення заявника з медичною документацією про яку вказано у заяві, та у випадку наявності законних підстав, узгоджує дату та час ознайомлення. З метою запобігання втраті документів, ознайомлення з медичною документацією здійснюється у присутності уповноваженого працівника косметологічного закладу в спеціальному приміщенні.
6.16. За письмовою вимогою пацієнта йому надаються виписки або копії його медичних документів. Якщо інше не встановлено законом, у разі звернення третіх осіб із заявою про надання копії медичної документації пацієнта, така особа зобов’язана надати нотаріально засвідчену згоду пацієнта на доступ такої особи до об’єктів, що становлять предмет лікарської таємниці. Заява пацієнта або його законного представника про доступ до медичної документації повинна бути розглянута протягом 7 робочих днів та, за наявності законних підстав, підлягає задоволенню. Копії медичних документів виготовляються протягом чотирнадцяти робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
6.17. Косметологічний заклад має право не починати (або призупинити) надання послуг у випадках:
(а) відмови пацієнта від підписання інформованих згод та інших документів, передбачених правилами оформлення косметологічного закладу;
(б) при виникненні заборгованості у пацієнта з оплати послуг (до моменту повного погашення такої заборгованості);
(в) виявлення під час обстеження протипоказань до проведення процедури, які можуть вплинути на ефективність використання цієї процедури;
(г) відмови пацієнта надати правдиву інформацію про стан свого здоров'я та в ознайомленні косметологічного закладу із медично-правовою документацією пацієнта;
(д) виявлення у пацієнта під час обстеження захворювання (патології), лікування якого неможливе в косметологічному закладі через ліцензійні обмеження, кваліфікацію медичного персоналу або технічну оснащеність або при відмові пацієнта від лікування такої патології, якщо це унеможливлює надання медично-косметологічних послуг за планом лікування;
(е) перебування пацієнта у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння або в іншому хворобливому стані, що перешкоджає наданню якісних послуг;
(є) неприбуття пацієнтом у встановлені дату та час для отримання відповідних послуг;
6.18. Косметологічний заклад має право відмовити в будь-який момент у наданні послуг (за умови, що така відмова не загрожуватиме життю пацієнта) в наступних випадках:
(а) надання пацієнтом неповних та/або недостовірних даних про свою особу та/або стан свого здоров’я;
(б) наявність медичних протипоказань до проходження лікування методами, які були визначені Сторонами;
(в) відмови пацієнта пройти необхідні для проведення подальшого лікування обстеження;
(г) у разі якщо пацієнт наполягає на використанні лікарських засобів чи застосуванні методів діагностики та лікування, що не дозволені до застосування на території України;
(д) недотримання пацієнтом встановлених лікуючим лікарем приписів або графіку лікування;
(е) порушення пацієнтом вказаних Правил перебування та обслуговування пацієнтів в косметологічному закладі.
6.19. При незгоді пацієнта з доводами та поясненнями лікуючого лікаря у ситуаціях, зазначених у цих Правил, лікар має право відмовитися від подальшого лікування, взяти з пацієнта письмову розписку про відмову від лікування на запропонованих лікарем умовах, або скласти за участю 2-х свідків акт, якщо пацієнт не хоче давати таку розписку.
6.20. У випадках, коли пацієнт не виконує вказівок лікаря, порушує встановлений режим лікування, проведення лікувальних процедур і втручань, лікар письмово сповіщає про це керівництво косметологічного закладу і робить відповідний запис у документації пацієнта.
7. ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ ПАЦІЄНТА
7.1. Пацієнт має право на:
7.1.1. шанобливе і гуманне ставлення з боку медичного та обслуговуючого персоналу;
7.1.2. вибір лікаря;
7.1.3. профілактику, діагностику, лікування в умовах, відповідних санітарно-гігієнічним вимогам;
7.1.4. отримання консультацій лікарів-спеціалістів;
7.1.5. полегшення болю, зв'язковий із захворюванням і (або) медичним втручанням, доступними методами і лікарськими препаратами;
7.1.6. захист відомостей, що становлять лікарську таємницю;
7.1.7. відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю при наданні йому медичної допомоги на суму, що не перевищує вартість лікування за послугу, яка спричинила за собою заподіяння шкоди здоров'ю;
7.1.8. відмову від медичного втручання або його припинення, у тому числі роз'яснення можливих наслідків відмови.
Відмова від медичного втручання оформляється в письмовій формі у вигляді запису в документації і підписується пацієнтом або його законним представником, а також медичним працівником;
7.1.9. отримання інформації про свої права та обов'язки, стан свого здоров'я, включаючи відомості про результати обстеження, можливі варіанти медичного втручання, їх наслідки та результати проведеного лікування;
7.1.10. отримання за письмовою вимогою (заявою) копії медичних документів і виписок з них відповідно до закону України «Про звернення громадян»;
7.2. Пацієнт зобов'язаний:
7.2.1. піклуватися про збереження свого здоров'я;
7.2.2. дотримуватися режиму лікування, правила поведінки пацієнта в косметологічному закладі і норми поведінки в громадських місцях;
7.2.3. своєчасно з'являтися на прийом і попереджати про неможливість явки з поважної причини;
7.2.4. бути на лікування та огляди у встановлений і узгоджений з лікарем час;
7.2.5. дотримуватися гігієни і виконувати профілактичні заходи, рекомендовані лікарем;
7.2.6. виконувати рекомендації при проходженні різних методик лікування;
7.2.7. повідомляти лікарю всю інформацію, необхідну для постановки діагнозу і лікування захворювання;
7.2.8. інформувати про перенесені захворювання, відомих йому алергічних реакціях, протипоказання, надавати інші відомості, які можуть позначитися на якості лікування;
7.2.9. неухильно виконувати всі приписи і призначення лікаря;
7.2.10. негайно інформувати лікаря про зміну стану свого здоров'я в процесі діагностики і лікування.
7.3. Пацієнт зобов'язаний оплатити надану медично-косметологічну послугу в терміни і порядку, передбачені договором та/або публічним договором-офертою.
8. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ЛІКАРЯ/ФАХІВЦЯ
8.1. Лікуючий лікар/фахівець має право:
8.1.1. самостійно визначати обсяг досліджень і необхідних дій, спрямованих на встановлення вірного діагнозу (діагностику) і надання медично-косметологічної допомоги (лікування);
8.1.2. вимагати проходження до початку лікування підготовчих процедур з професійної гігієни;
8.1.3. вправі з повідомленням пацієнта вносити зміни в лікування (план лікування) і провести додаткове спеціалізоване лікування;
8.1.4. відмовитися від подальшого ведення пацієнта, якщо пацієнт порушує режим і терміни лікування, не виконує призначення (рекомендації) лікаря по лікуванню, проявляє грубе, зневажливе ставлення;
8.1.5. на захист своєї професійної честі та гідності;
8.1.6. вдосконалення професійних знань.
8.2. Лікуючий лікар/фахівець зобов'язаний:
8.2.1. надавати медично-косметологічні послуги відповідно до вимог, що пред'являються до методів діагностики, профілактики та лікування, в рамках узгодженого плану лікування та медичних показань і законодавства України;
8.2.2. за результатами обстеження надавати пацієнту або його законному представнику в зрозумілій і доступній формі достовірну інформацію про стан здоров'я пацієнта, включаючи відомості про результати обстеження, наявності захворювання, його діагноз і прогноз, методи лікування, пов'язаному з ними ризик, можливі варіанти медичного втручання, їх наслідки, сутності пропонованого лікування і передбачувані результати лікування;
8.2.3. надавати пацієнту в зрозумілій і доступній формі інформацію про хід надання медично-косметологічних послуг, про можливі ускладнення і дискомфорті як під час лікування, так і після лікування, в тому числі в зв'язку з індивідуальними особливостями пацієнта, про призначення і рекомендації, які необхідно дотримуватися для збереження досягнутого результату лікування;
8.2.4. не допускати розголошення відомостей, що становлять лікарську таємницю.
9. РОЗРАХУНОК ЗА НАДАНІ ПОСЛУГИ
9.1. Всі види послуг в косметологічному закладі платні. Ціни на послуги вказані в прейскуранті косметологічного закладу.
9.2. Розрахунок проводиться шляхом внесення, як готівкових коштів, так і за безготівковим розрахунком.
9.3. Розрахунок проводиться тільки після надання послуги.
9.4. Підставою для розрахунку є карта пацієнта, інформована згода, план лікування, де вказано перелік послуг, які були надані пацієнту.
Всі додаткові види обстежень, які не входять до обсягу конкретної послуги, наданої пацієнтові згідно прейскуранта, розраховуються додатково після їх проведення.
9.5. Ціни і структура прейскуранта можуть бути змінені. Про зміну ціни пацієнту повідомляють напередодні прийому у лікаря або під час запису на прийом.
9.6. У межах спеціальних програм пацієнтам можуть надаватися знижки, розмір і порядок надання яких визначається керівництвом косметологічного закладу.
9.7. Резиденти і нерезиденти, які мають медичну страховку, рекомендується до початку лікування з’ясувати можливість оплати лікування зі своєю страховою компанією.
9.8. У випадку відмови пацієнта від прийняття якісних робіт, що виконані на 70 та більш відсотків, передоплата за вже понесені витрати косметологічного кабінету - не повертається.
9.9. Стягнення з пацієнтів заборгованості за виконані роботи відбувається на умовах, передбачених чинним законодавством України.
10. ГАРАНТІЇ КОСМЕТОЛОГІЧНОГО ЗАКЛАДУ
10.1. Косметологічний заклад гарантує високу якість надання своїх послуг, відповідальне ставлення до кожного пацієнта.
10.2. Косметологічний заклад гарантує використання тільки дозволених на території України видів обладнання, витратних матеріалів та медикаментів, які мають відповідні сертифікати.
10.3. Косметологічний заклад гарантує використання всіх витратних матеріалів та медикаментів, за які заплатив пацієнт.
10.4. Косметологічний заклад спостерігає за своїми пацієнтами до повного їх одужання і зробить все необхідне для цього в межах своєї компетенції.
10.5. Косметологічний кабінет гарантує нерозголошення і збереження конфіденційної інформації щодо своїх пацієнтів.
10.6. Необхідною умовою для виконання гарантій косметологічного кабінету є точне дотримання і виконання пацієнтом всіх приписів і рекомендацій лікаря, дотримання необхідних умов гігієни.
10.7. У випадках направлення пацієнта до інших лікувальних закладів для подальшого обстеження і лікування, косметологічний заклад не проводить повернення грошей за лабораторне, діагностичне обстеження або надані консультації фахівцями косметологічного закладу.
11. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПРАЦІВНИКІВ ТА ПАЦІЄНТІВ КОСМЕТОЛОГІЧНОГО ЗАКЛАДУ ПІД ЧАС ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ
11.1.
Сповіщення про повітряну тривогу – це сигнал «Увага всім!», що повідомляє про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій загальнодержавного рівня (наприклад, техногенного чи воєнного характеру). Загальна тривалість попереджувального сигналу може становити 3-5 хв.
11.2.
Про старт сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» працівники та пацієнти косметологічного закладу повідомляються будь-яким зручним способом: через гучномовці, за допомогою акустичних систем, сигналізації, інформаційних табло, усного повідомлення тощо.
11.3. Працівникам косметологічного закладу за наявної можливості вжити заходів для збереження на персональному комп’ютері даних, відкритих для надання послуг, та вимкнути комп’ютер. Забезпечити збереження засобів особистої електронної ідентифікації та документів, що знаходяться в роботі.
11.4. Під час старту сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» працівники, пацієнти та відвідувачі косметологічного закладу повинні негайно покинути приміщення та попрямувати до найближчого укриття. Інформація про найближче укриття розміщується в доступному місці косметологічного закладу.
У випадку відмови працівників, пацієнтів та відвідувачів полишати приміщення косметологічного закладу та направлятись в укриття та тимчасово захисні споруди або неможливості евакуації, працівники, пацієнти та відвідувачі повинні виконувати вимоги адміністрації косметологічного закладу та перебувати в найбільш безпечних місцях приміщення косметологічного закладу із дотриманням правила «двох стін», подалі від вікон.
11.5. Під час старту сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» ведення прийому пацієнтів і робота каси косметологічного закладу припиняється після оплати пацієнтом фактично наданих послуг. Косметологічний заклад зачиняється. При цьому, якщо сигнал «ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ» пролунав після надання послуги та під час проведення пацієнтом розрахунків за надані послуги, то такі розрахунки зі сторони пацієнта повинні бути якнайшвидше проведеними та завершеними. Відвідування косметологічного закладу до моменту скасування сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» ЗАБОРОНЕНО!
У разі якщо під час надання медично-косметологічної допомоги пацієнту пролунав сигнал «ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ» і зупинити надання медично-косметологічної допомоги неможливо та/або припинення надання косметологічної допомоги може призвести до негативних наслідків для пацієнта, то медично-косметологічна допомога (послуга) продовжується надаватися лише за попередньою згодою пацієнта, яка отримується від нього перед початком такого візиту.
11.6. Косметологічний заклад та його посадові особи не несуть відповідальності за життя і здоров’я пацієнта, супроводжуючої особи чи гостя, які відмовляються пройти в укриття та покинути приміщення косметологічного закладу під час сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА».
11.7.
Через наведені обставини можливі зміни в графіку роботи
лікарів косметологічного закладу: перенесення або скасування часів прийому. 11.8.Покинути укриття можна лише після сигналу «ВІДБІЙ ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ» (виконуючи вказівки адміністратора та відповідального медичного персоналу).
11.9. Після отримання сигналу «ВІДБІЙ ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ» косметологічний заклад повертається до звичайного режиму роботи та прийому пацієнтів.
12. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
12.1. Претензії та скарги пацієнтів пред'являються в письмовій формі безпосередньо керівнику косметологічного закладу у встановлені години прийому.
12.2. Під час розгляду скарги, претензії косметологічний заклад має право вимагати від пацієнта надання додаткової інформації, яка має значення для розгляду скарги, претензії по суті.
12.3. Косметологічний заклад не приймає претензії пацієнтів про якість косметологічної допомоги та заподіяну шкоду здоров'ю, в основі яких лежать приватні думки фахівців інших медичних організацій, що не уповноважені в установленому законом порядку на здійснення експертизи якості такої допомоги.
12.4. Внесення будь-яких змін або доповнень до даних Правил здійснюються на підставі наказу керівника косметологічного закладу.
12.5. За невиконання або неналежне виконання положень даних Правил персонал несе дисциплінарну або матеріальну відповідальність за збитки (шкоду), заподіяні косметологічному закладу або пацієнту.
12.6. Правила ознайомлення, видачі та зберігання медичної документації регламентуються окремою інструкцією.
12.7. Кожному пацієнту доводяться основні положення даних Правил щодо його прав і обов’язків. З повним текстом Правил пацієнт може ознайомитися в «Куточку споживача» косметологічного закладу.
12.8. Випадки, що не врегульовані даними Правилами, регулюються чинним законодавством України.