м. Київ
м. Бориспіль
м. Київ вул. Срібнокільська, 12
м. Бориспіль, Вул. Бежівка, 24В
Щодня з 9:00 до 21:00
Політика конфіденційності

НАКАЗ № 1/1


"21" _09­_2023 р. м. Київ

«Про затвердження Правил
внутрішнього розпорядку медично-косметологічного закладу,
перебування та обслуговування пацієнтів
і відвідувачів в ньому»

З метою унормування медично-косметологічної діяльності ФОП Коваленко Ю.Ю., а також з метою належного перебування та обслуговування пацієнтів і відвідувачів в медично-косметологічному закладі, -

НАКАЗУЮ:


1. Затвердити Правила внутрішнього розпорядку медично-косметологічного закладу, перебування та обслуговування пацієнтів і відвідувачів в ньому.
2. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
3. Із текстом вказаних Правил ознайомити працівників ФОП Коваленко Ю.Ю. та здійснити неухильне дотримання їх положень під час здійснення діяльності.



ФОП Коваленко Ю.Ю.

ЗАТВЕРДЖЕНО


Наказом ФОП Коваленко Ю.Ю.



ПРАВИЛА

внутрішнього розпорядку медично-косметологічного закладу, перебування та обслуговування пацієнтів і відвідувачів в ньому


Ці Правила визначають норми поведінки пацієнтів та інших відвідувачів, умови і порядок надання платних медично-косметологічних послуг (далі по тексту - косметологічні послуги) в закладі ФОП Коваленко Ю.Ю. – «Vona beauty centre» (далі по тексту – косметологічний заклад).

1. ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

1.1. Ці Правила є обов’язковими для виконання всіма пацієнтами, а також іншими відвідувачами косметологічного закладу, розроблені з метою реалізації, передбачених законом прав пацієнта та/або споживача, створення найбільш сприятливих умов надання медично-косметологічних послуг незалежного обсягу і якості та забезпечення суспільної безпеки.
1.2. Косметологічний заклад надає медично-косметологічні послуги на підставі ліцензії на медичну практику, виданої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06.08.2019 (реєстраційне досьє від 25.07.2019 №2507/35-М, п.70).
1.3. Всі медично-косметологічні послуги в косметологічному закладі здійснюються за плату та відповідно до затвердженого прейскуранту.
1.4. Косметологічний заклад не несе відповідальності за збереження грошей, цінних речей і одягу пацієнтів (відвідувачів), за винятком тих, які були передані на відповідальне зберігання.
1.5. Інформація про керівника косметологічного закладу, ліцензію на медичну практику, персонал, сертифікати на косметологічні засоби та обладнання, гарантійні зобов’язання, прейскурант цін, діючі дисконтні програми відкрита для ознайомлення для всіх відвідувачів.
1.6. Вказані правила розміщуються для загального ознайомлення в стоматологічному кабінеті у вільному і доступному для ознайомлення місці.

2. РЕЖИМ РОБОТИ

2.1. У косметологічному закладі встановлений наступний режим роботи:

пн. – сб. з 9:00 до 18:00.

неділя – вихідний.

2.2. Косметологічний заклад розташований за наступними адресами:

- Київська область, м. Бориспіль, вул. Бежівка, буд.24-В;

- м. Київ, вул. Срібнокільська, буд.12.

2.3. Косметологічний заклад може встановлювати спеціальний режим роботи у вихідні та святкові дні. Графік та режим роботи косметологічного закладу, а також особливості запису пацієнтів до окремих фахівців визначається керівництвом косметологічного закладу.
2.4. Персонал, що приймає участь в обслуговуванні пацієнтів, повинен знаходитися на робочому місці за 15 хвилин до початку прийому.
2.5. Прийом пацієнтів проводиться в рамках режиму роботи косметологічного закладу і за попереднім записом. В окремих (невідкладних) випадках прийом пацієнтів може проводитися без попереднього запису пацієнта, але в межах режиму роботи косметологічного закладу і вільного часу у спеціаліста (лікаря) косметологічного закладу.

3. ПОРЯДОК ЗВЕРНЕННЯ ДО КОСМЕТОЛОГІЧНОГО ЗАКЛАДУ

3.1. Косметологічний заклад надає планову медично-косметологічну допомогу та веде прийом пацієнтів по бажанням пацієнтів, свіжим травмам та іншим екстреним ситуаціям.
3.2. Запис на прийом до косметологічного закладу проводитися попередньо, за день чи за декілька днів до бажаного візиту.
Прийом без попереднього запису в день прийому можливий тільки при наявності вільних місць (часу) в графіку роботи спеціаліста (лікаря).
3.3. Пацієнт може отримати попередню інформацію про перелік послуг, їх вартість, порядок оплати та іншу потрібну йому інформацію у адміністратора косметологічного закладу при особистому візиті або по телефону.
3.4. Для отримання будь-яких послуг, пацієнт (його представник) зобов’язаний записатися на прийом до відповідного фахівця або безпосередньо звернувшись до інформаційного центру косметологічного закладу, або по телефону 063 922 27 33, або on-line (через сайт косметологічного закладу https://vona-beauty.com.ua/). У випадках визначених публічним договором, окрім запису необхідно також здійснити попередню оплату замовлених послуг.
3.5. При запису на прийом on-line (через сайт косметологічного закладу), після отримання інформації про таку реєстрацію, уповноважений працівник косметологічного закладу по телефону зв’язується з особою, яка здійснила запис для уточнення потрібного фахівця, часу його прийому та іншої необхідної інформації. Особа, під час запису може обрати день і час візиту із наявних вільних місць в графіку прийому певного фахівця, про які йому повідомляє адміністратор косметологічного закладу.
3.6. Під час запису на прийом для отримання послуг, особа повинна чітко вказати послугу або послуги, на яку/які вона записується, в протилежному випадку, косметологічний заклад має право відмовити їй в наданні послуги або направити до певного фахівця для проведення первинного огляду та уточнення показань чи протипоказань для отримання певних послуг.
3.7. Якщо особа вже має певного фахівця вона повідомляє його прізвище під час здійснення запису на прийом. У протилежному випадку фахівець буде визначений адміністрацією косметологічного закладу самостійно.
3.8. Напередодні узгодженої дати надання послуг, косметологічний заклад здійснює нагадування особі, яка здійснила запис, про дату та час надання послуг з метою отримання від особи підтвердження явки, для оптимізації запису на прийом. У випадку змін у порядку надання запланованих послуг, косметологічний заклад вживає розумних заходів для вчасного повідомлення особи, яка здійснила запис, про такі зміни. За бажанням особи, узгоджується інша дата та час відвідування косметологічного закладу.
3.9. Косметологічний заклад не несе відповідальності за відсутність можливості повідомити особу про зміни в прийомі у наслідок невірно зазначеного номеру телефону, вимкненого телефону, а так само в разі, якщо особа не відповіла на дзвінок. Відсутність підтвердження з боку особи часу та дати відвідування фахівця надає право косметологічному закладу вільно розпорядитися робочим часом відповідного фахівця.
3.10. Пацієнт повинен прийти в косметологічний заклад для отримання послуг в узгоджений день і час. Якщо пацієнт не в змозі прийти в призначений час, в разі необхідності скасування самого візиту або зміни призначеного часу візиту, пацієнт (його представник) зобов’язаний завчасно (не менш ніж за 24 години) попередити про це адміністратора косметологічного закладу. У випадку нез’явлення пацієнта для надання послуг в узгоджений з косметологічним закладом і зарезервований час без попереднього повідомлення про неможливість з’явитись для отримання послуг, що має бути надано косметологічним закладом не пізніше ніж за 24 години до зарезервованого часу надання послуг, косметологічний заклад має право змінити умови резервування часу і надання послуг для такого пацієнта.
3.11. У випадку, якщо пацієнт не прийшов у зазначений час та не попередив про це чи запізнився більше, ніж на 15 хвилин, запис може бути відмінено. Фахівці косметологічного закладу мають право не приймати пацієнтів, які без повідомлення спізнилися на прийом більш ніж на 30 хвилин. Прийом пацієнтів, що спізнилися може переноситися на більш пізній час або іншу дату.
3.12. У випадку непередбачуваної відсутності фахівця/лікаря та інших надзвичайних обставин, співробітники косметологічного закладу попереджають про це пацієнта при першій можливості, зв'язавшись по контактному телефону, котрий було вказано пацієнтом. При цьому, за бажанням пацієнта, запис переноситься на інший, зручний для нього час.

4. ПЕРСОНАЛ КОСМЕТОЛОГІЧНОГО ЗАКЛАДУ

4.1. Співробітники косметологічного закладу у своїй роботі завжди дотримуються принципів професійності, сумлінності, доброзичливості та професійної етики щодо кожного пацієнта. Етичні та деонтологічні норми поширюються також і на відносини між членами трудового колективу косметологічного закладу.
4.2. При здійсненні професійних обов’язків персонал косметологічного закладу виконує вимоги чинного законодавства України з охорони праці, правила техніки безпеки, санітарії та дезінфекції, а також протипожежної і технічної безпеки.
4.3. Трудові відносини в косметологічному кабінеті регламентуються чинним законодавством України, у т. ч. Кодексом законів про працю, колективною угодою, трудовими угодами, внутрішніми нормативними актами (наказами та розпорядженнями).
4.4. Функціональні обов’язки та вимоги до зовнішнього вигляду кожного з працівників косметологічного закладу, визначаються відповідною посадовою інструкцією.
Персонал завжди повинен мати чистий та охайний зовнішній вигляд.

5. ПРАВИЛА ПЕРЕБУВАННЯ ТА ПОВЕДІНКИ ПАЦІЄНТІВ ТА ВІДВІДУВАЧІВ В КОСМЕТОЛОГІЧНОМУ ЗАКЛАДІ

5.1. Пацієнт/відвідувач, котрий зайшов до косметологічного закладу, зобов'язаний здати верхній одяг та повісити його у шафу або на вішалку у холі, залишити у шафі великі сумки та пакети, одягти бахіли, якщо їх видають при вході, уточнити свій запис у адміністратора косметологічного закладу.
5.2. Пацієнт/відвідувач, котрий знаходиться на території та у приміщення косметологічного закладу, повинен з повагою ставитись до персоналу та до інших пацієнтів, не дозволяти собі проявів грубості і безтактності. Його поведінка не повинна порушувати атмосферу поваги та доброзичливості.
5.3. При записі на всі види послуг пацієнт повинен підійти до адміністратора косметологічного закладу. При первинному зверненні до косметологічного закладу особа, незалежно від способу первісного запису для отримання послуг, зобов’язана пред’явити документ, що засвідчує особу (паспорт) та заповнити карту клієнта. Після чого пацієнт може чекати початку прийому в зоні очікування в холі косметологічного закладу.
5.4. У разі якщо для отримання послуг записується дитина (особа до 18 років), то батькам необхідно пред’явити свій паспорт, а по відношенню до дитини або паспорт, або свідоцтво про народження. Батьки або інші представники дитини несуть відповідальність за дотримання дитиною цих Правил. Косметологічний заклад не надає послуги дітям до 14 років, яких не супроводжують їхні батьки, або законні представники, або особи уповноважені на це відповідно до закону. Косметологічний заклад має право відмовити в надані послуг пацієнтам, які прийшли з дітьми до 14 років, якщо такий пацієнт не забезпечує власними силами догляд за дітьми іншими дорослими особами. При цьому, пацієнти, які прийшли з дітьми зобов’язані забезпечувати належну поведінку своєї дитини та нести відповідальність за будь-які травми які дитина може отримати внаслідок власної недбалості чи недбалості батьків або інших осіб, які здійснюють догляд за дитиною за дорученням батьків. Працівники косметологічного закладу не є особами, яким може бути доручено догляд за дитиною.
5.5. Час початку проходження діагностичного обстеження, а також початок прийому лікаря може супроводжуватися невеликим очікуванням (це обумовлено тим, що у всіх пацієнтів різні проблеми і патології і тривалість консультації може перевищувати передбачений відрізок часу, тому початок наступної консультації або обстеження може затримуватися).
5.6. У косметологічному закладі існує кілька кабінетів косметологічного прийому, вони не закріплені за конкретними лікарями, тому пацієнт може бути прийнятий послідовно в різних кабінетах з одним лікарем.
5.7. Пацієнт проходить в лікувальні приміщення тільки на запрошення і в супроводі персоналу косметологічного закладу.
5.8. Знаходження супроводжуючих пацієнта осіб в кабінеті лікаря допускається тільки з дозволу лікаря та за умови виконання його вказівок.
5.9. Пацієнт має право спостерігатися у одного лікаря, за умови, що під час попереднього запису він проінформує про це адміністратора косметологічного закладу.
5.10. Пацієнтам/відвідувачам, які прийшли на прийом в брудному одязі або з сильним специфічним запахом, неприйнятними в умовах косметологічного закладу, а також пацієнтам, які перебувають в стані алкогольного, наркотичного, токсичного сп'яніння, лікар та/або співробітник косметологічного закладу має право відмовити в наданні медично-косметологічних послуг.
5.11. З метою дотримання громадського порядку, попередження та припинення протиправних дій та адміністративних правопорушень, забезпечення особистої безпеки працівників косметологічного закладу, пацієнтів і відвідувачів в приміщенні косметологічного закладу забороняється:
- виявляти будь-яку форму агресії в приміщеннях косметологічного закладу та на прилеглих територіях;
- палити, вживати алкогольні та слабоалкогольні напої (в т. ч. пиво), наркотики або інші психотропні засоби в приміщеннях косметологічного закладу;
- проносити в будівлю і службові приміщення косметологічного закладу вогнепальну (окрім випадків, встановлених законом), газову і холодну зброю, отруйні, радіоактивні, хімічні та вибухові речовини та інші предмети і засоби, використання яких може становити загрозу для безпеки оточуючих;
- намагатися винести за межі косметологічного закладу будь-яке майно, витратні матеріали, медикаменти, які належать косметологічному закладу;
- поводитися шумно, неадекватно, створювати проблему для інших пацієнтів;
- перебувати в службових приміщеннях косметологічного закладу без дозволу адміністрації та/або лікаря;
- виносити з приміщення косметологічного закладу документи, отримані для ознайомлення;
- вилучати будь-які документи з документації косметологічного закладу та документації стосовно пацієнтів;
- залишати на журнальних столиках оголошення без дозволу керівництва косметологічного закладу;
- проводити фото- і відеозйомку без попереднього дозволу керівництва косметологічного закладу;
- виконувати в приміщеннях косметологічного закладу функції торгових агентів, представників і перебувати в приміщеннях косметологічного закладу в інших комерційних цілях;
- приводити або приносити в косметологічний заклад тварин, птахів.
5.12. Забороняється доступ в будівлю (приміщення) та службові приміщення косметологічного закладу в стані алкогольного, наркотичного та іншого сп'яніння, що не відповідає санітарно-гігієнічним вимогам або з агресивною поведінкою. У разі виявлення зазначених осіб, вони видаляються з будівлі (приміщення) косметологічного закладу співробітниками даного закладу і (або) правоохоронними органами.
5.13. У разі порушення пацієнтами та іншими відвідувачами встановлених правил поведінки в косметологічному кабінеті - працівники косметологічного закладу мають право їм робити відповідні зауваження і застосовувати заходи впливу, передбачені чинним законодавством.
5.14. Перешкоджання здійсненню процесу надання медично-косметологічних послуг, неповажне ставлення до працівників косметологічного закладу і іншим пацієнтам і відвідувачам косметологічного закладу, порушення громадського порядку в будівлі (приміщенні) і службових приміщеннях косметологічного закладу, невиконання законних вимог працівників косметологічного закладу тягне за собою адміністративну та іншу відповідальність, передбачену законодавством України.

6. УМОВИ ТА ПОРЯДОК НАДАННЯ ПЛАТНИХ МЕДИЧНО-КОСМЕТОЛОГІЧНИХ ПОСЛУГ

6.1. Платні медично-косметологічні послуги надаються за попереднім записом на прийом до лікаря (заздалегідь або в день звернення), що здійснюється як при безпосередньому зверненні до адміністратора косметологічного закладу, так і по телефону косметологічного закладу або on-line згідно умов цих Правил.
Всі медичні втручання здійснюються відповідно до затверджених нормативів (стандартів) МОЗ України.
6.2. Медично-косметологічні послуги надаються лікарями та фахівцями косметологічного закладу на підставі договору про надання медично-косметологічних послуг та/або публічного договору-оферти, який міститься у косметологічному закладі. Надання медично-косметологічних послуг здійснюється відповідно до Інформованої добровільної згоди пацієнта на проведення діагностики, лікування, операції та знеболення, яка оформлюється у встановленій законодавством України формі (форма №003-6/0).
У косметологічному закладі для надання медично-косметологічних послуг може додатково оформлюватися додаткова інформована згода в формі, визначеній і розробленій косметологічним закладом, перед наданням першої послуги та перед наданням інших послуг, перелік яких визначається косметологічним закладом.
Підписання пацієнтом Інформованих згод, карти клієнта, планів лікування є необхідною і обов'язковою умовою для початку надання послуг.
Перед початком лікування лікар повинен погодити з пацієнтом план лікування, а також одержати його письмову згоду на складні медично-косметологічні послуги у виді особистого підпису пацієнта (його уповноваженого представника) у відповідній документації (відповідно до окремого переліку). У деяких випадках, навіть погоджений план лікування може коректуватися, про що пацієнта обов’язково повідомляють.
Не підписання пацієнтом Інформованої добровільної згоди та/або інших медичних документів, необхідних для початку надання послуг є підставою для відмови у наданні медично-косметологічних послуг і косметологічний заклад має право відмовити у наданні послуг.
6.3. На кожного пацієнта заводиться документація, перелік і форми якої розроблені та затверджені адміністрацією косметологічного закладу із урахуванням вимог чинного законодавства України.
6.4. При оформленні документації збирається не тільки інформація про загальний стан здоров’я, специфічні реакції та особливості організму кожного пацієнта, а ще й персональні дані. Персональні дані необхідні для забезпечення оперативного зв’язку з кожним пацієнтом на випадок порушення плану лікування, термінів проходження окремих процедур, а також для можливого вирішення юридичних питань у майбутньому.
6.5. Кожний пацієнт зобов’язаний повідомити персоналу достовірну інформацію про стан свого здоров’я та свої персональні дані, в іншому випадку із косметологічного закладу знімається юридична відповідальність за виникнення позаштатних ситуацій у лікуванні або зниження його ефективності.
6.6. Всі дані діагностичного обстеження, додаткових методів обстеження, а також діагноз і рекомендації лікаря заносяться в документацію кожного пацієнта. Документація пацієнтів зберігається у косметологічному закладі у відповідності до норм чинного законодавства України. Всі дані обстежень і консультативні висновки пацієнти отримують за їх письмовим запитом у вигляді медично-косметологічної виписки, завіреною косметологічним закладом.
6.7. При наданні послуг співробітники та/або лікарі косметологічного закладу повідомляють пацієнта про те, що недотримання вказівок (рекомендацій), у тому числі призначеного режиму лікування, можуть понизити якість платної послуги, що надається, спричинити неможливість її завершення в строк або негативно позначитися на стані здоров'я пацієнта.
6.8. Прийом пацієнтів проводиться лікарем відповідної спеціальності і кваліфікації. Відомості про спеціалізацію і кваліфікацію лікарів можна отримати в адміністратора косметологічного закладу.
6.9. Лікар та фахівець косметологічного закладу має право відмовити пацієнту в наданні послуг, якщо виявив у пацієнта протипоказання або захворювання, що виключають безпечне надання послуг; якщо у пацієнта є гострі запальні інфекційні захворювання; якщо пацієнт відмовляється пройти необхідне діагностичне обстеження і (або) наполягає на використанні методів лікування, застосування яких створює реальну загрозу життю і здоров'ю пацієнта, а так само якщо пацієнт перебуває в стані алкогольного або наркотичного сп'яніння.
6.10. Лікуючий лікар з тієї чи іншої спеціальності може обиратися безпосередньо самим пацієнтом або призначатися адміністратором/керівником косметологічного закладу у відповідності із причиною звернення пацієнта чи вільністю спеціаліста.
6.11. Пацієнт вправі вимагати заміни лікаря на будь-якому етапі лікування.
6.12. Якщо пацієнт не виконує приписів (рекомендацій) лікаря або даних Правил внутрішнього розпорядку, лікар має право відмовитися від подальшого ведення цього пацієнта.
6.13. Лікар/фахівець та косметологічний заклад не несуть відповідальності за стан здоров’я пацієнта чи ефективність його лікування у випадку відмови останнього від виконання приписів (рекомендацій) або порушення пацієнтом визначеного та погодженого з ним плану лікування.
6.14. Пацієнту забороняється самовільно виносити документацію з приміщення косметологічного закладу. Інформація, що міститься в медичній документації, становить лікарську таємницю і може надаватися без згоди пацієнта тільки з підстав, передбачених законодавством України.
6.15. Пацієнт має право безпосередньо знайомитися зі своєю медичною документацією, або з медичною документацією особи, щодо якої він є законним представником. Для цього, пацієнт складає письмову заяву. Косметологічний заклад перевіряє правові підстави для ознайомлення заявника з медичною документацією про яку вказано у заяві, та у випадку наявності законних підстав, узгоджує дату та час ознайомлення. З метою запобігання втраті документів, ознайомлення з медичною документацією здійснюється у присутності уповноваженого працівника косметологічного закладу в спеціальному приміщенні.
6.16. За письмовою вимогою пацієнта йому надаються виписки або копії його медичних документів. Якщо інше не встановлено законом, у разі звернення третіх осіб із заявою про надання копії медичної документації пацієнта, така особа зобов’язана надати нотаріально засвідчену згоду пацієнта на доступ такої особи до об’єктів, що становлять предмет лікарської таємниці. Заява пацієнта або його законного представника про доступ до медичної документації повинна бути розглянута протягом 7 робочих днів та, за наявності законних підстав, підлягає задоволенню. Копії медичних документів виготовляються протягом чотирнадцяти робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
6.17. Косметологічний заклад має право не починати (або призупинити) надання послуг у випадках:
(а) відмови пацієнта від підписання інформованих згод та інших документів, передбачених правилами оформлення косметологічного закладу;
(б) при виникненні заборгованості у пацієнта з оплати послуг (до моменту повного погашення такої заборгованості);
(в) виявлення під час обстеження протипоказань до проведення процедури, які можуть вплинути на ефективність використання цієї процедури;
(г) відмови пацієнта надати правдиву інформацію про стан свого здоров'я та в ознайомленні косметологічного закладу із медично-правовою документацією пацієнта;
(д) виявлення у пацієнта під час обстеження захворювання (патології), лікування якого неможливе в косметологічному закладі через ліцензійні обмеження, кваліфікацію медичного персоналу або технічну оснащеність або при відмові пацієнта від лікування такої патології, якщо це унеможливлює надання медично-косметологічних послуг за планом лікування;
(е) перебування пацієнта у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння або в іншому хворобливому стані, що перешкоджає наданню якісних послуг;
(є) неприбуття пацієнтом у встановлені дату та час для отримання відповідних послуг;
6.18. Косметологічний заклад має право відмовити в будь-який момент у наданні послуг (за умови, що така відмова не загрожуватиме життю пацієнта) в наступних випадках:
(а) надання пацієнтом неповних та/або недостовірних даних про свою особу та/або стан свого здоров’я;
(б) наявність медичних протипоказань до проходження лікування методами, які були визначені Сторонами;
(в) відмови пацієнта пройти необхідні для проведення подальшого лікування обстеження;
(г) у разі якщо пацієнт наполягає на використанні лікарських засобів чи застосуванні методів діагностики та лікування, що не дозволені до застосування на території України;
(д) недотримання пацієнтом встановлених лікуючим лікарем приписів або графіку лікування;
(е) порушення пацієнтом вказаних Правил перебування та обслуговування пацієнтів в косметологічному закладі.
6.19. При незгоді пацієнта з доводами та поясненнями лікуючого лікаря у ситуаціях, зазначених у цих Правил, лікар має право відмовитися від подальшого лікування, взяти з пацієнта письмову розписку про відмову від лікування на запропонованих лікарем умовах, або скласти за участю 2-х свідків акт, якщо пацієнт не хоче давати таку розписку.
6.20. У випадках, коли пацієнт не виконує вказівок лікаря, порушує встановлений режим лікування, проведення лікувальних процедур і втручань, лікар письмово сповіщає про це керівництво косметологічного закладу і робить відповідний запис у документації пацієнта.

7. ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ ПАЦІЄНТА

7.1. Пацієнт має право на:
7.1.1. шанобливе і гуманне ставлення з боку медичного та обслуговуючого персоналу;
7.1.2. вибір лікаря;
7.1.3. профілактику, діагностику, лікування в умовах, відповідних санітарно-гігієнічним вимогам;
7.1.4. отримання консультацій лікарів-спеціалістів;
7.1.5. полегшення болю, зв'язковий із захворюванням і (або) медичним втручанням, доступними методами і лікарськими препаратами;
7.1.6. захист відомостей, що становлять лікарську таємницю;
7.1.7. відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю при наданні йому медичної допомоги на суму, що не перевищує вартість лікування за послугу, яка спричинила за собою заподіяння шкоди здоров'ю;
7.1.8. відмову від медичного втручання або його припинення, у тому числі роз'яснення можливих наслідків відмови.
Відмова від медичного втручання оформляється в письмовій формі у вигляді запису в документації і підписується пацієнтом або його законним представником, а також медичним працівником;
7.1.9. отримання інформації про свої права та обов'язки, стан свого здоров'я, включаючи відомості про результати обстеження, можливі варіанти медичного втручання, їх наслідки та результати проведеного лікування;
7.1.10. отримання за письмовою вимогою (заявою) копії медичних документів і виписок з них відповідно до закону України «Про звернення громадян»;
7.2. Пацієнт зобов'язаний:
7.2.1. піклуватися про збереження свого здоров'я;
7.2.2. дотримуватися режиму лікування, правила поведінки пацієнта в косметологічному закладі і норми поведінки в громадських місцях;
7.2.3. своєчасно з'являтися на прийом і попереджати про неможливість явки з поважної причини;
7.2.4. бути на лікування та огляди у встановлений і узгоджений з лікарем час;
7.2.5. дотримуватися гігієни і виконувати профілактичні заходи, рекомендовані лікарем;
7.2.6. виконувати рекомендації при проходженні різних методик лікування;
7.2.7. повідомляти лікарю всю інформацію, необхідну для постановки діагнозу і лікування захворювання;
7.2.8. інформувати про перенесені захворювання, відомих йому алергічних реакціях, протипоказання, надавати інші відомості, які можуть позначитися на якості лікування;
7.2.9. неухильно виконувати всі приписи і призначення лікаря;
7.2.10. негайно інформувати лікаря про зміну стану свого здоров'я в процесі діагностики і лікування.
7.3. Пацієнт зобов'язаний оплатити надану медично-косметологічну послугу в терміни і порядку, передбачені договором та/або публічним договором-офертою.

8. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ЛІКАРЯ/ФАХІВЦЯ

8.1. Лікуючий лікар/фахівець має право:
8.1.1. самостійно визначати обсяг досліджень і необхідних дій, спрямованих на встановлення вірного діагнозу (діагностику) і надання медично-косметологічної допомоги (лікування);
8.1.2. вимагати проходження до початку лікування підготовчих процедур з професійної гігієни;
8.1.3. вправі з повідомленням пацієнта вносити зміни в лікування (план лікування) і провести додаткове спеціалізоване лікування;
8.1.4. відмовитися від подальшого ведення пацієнта, якщо пацієнт порушує режим і терміни лікування, не виконує призначення (рекомендації) лікаря по лікуванню, проявляє грубе, зневажливе ставлення;
8.1.5. на захист своєї професійної честі та гідності;
8.1.6. вдосконалення професійних знань.
8.2. Лікуючий лікар/фахівець зобов'язаний:
8.2.1. надавати медично-косметологічні послуги відповідно до вимог, що пред'являються до методів діагностики, профілактики та лікування, в рамках узгодженого плану лікування та медичних показань і законодавства України;
8.2.2. за результатами обстеження надавати пацієнту або його законному представнику в зрозумілій і доступній формі достовірну інформацію про стан здоров'я пацієнта, включаючи відомості про результати обстеження, наявності захворювання, його діагноз і прогноз, методи лікування, пов'язаному з ними ризик, можливі варіанти медичного втручання, їх наслідки, сутності пропонованого лікування і передбачувані результати лікування;
8.2.3. надавати пацієнту в зрозумілій і доступній формі інформацію про хід надання медично-косметологічних послуг, про можливі ускладнення і дискомфорті як під час лікування, так і після лікування, в тому числі в зв'язку з індивідуальними особливостями пацієнта, про призначення і рекомендації, які необхідно дотримуватися для збереження досягнутого результату лікування;
8.2.4. не допускати розголошення відомостей, що становлять лікарську таємницю.

9. РОЗРАХУНОК ЗА НАДАНІ ПОСЛУГИ

9.1. Всі види послуг в косметологічному закладі платні. Ціни на послуги вказані в прейскуранті косметологічного закладу.
9.2. Розрахунок проводиться шляхом внесення, як готівкових коштів, так і за безготівковим розрахунком.
9.3. Розрахунок проводиться тільки після надання послуги.
9.4. Підставою для розрахунку є карта пацієнта, інформована згода, план лікування, де вказано перелік послуг, які були надані пацієнту.
Всі додаткові види обстежень, які не входять до обсягу конкретної послуги, наданої пацієнтові згідно прейскуранта, розраховуються додатково після їх проведення.
9.5. Ціни і структура прейскуранта можуть бути змінені. Про зміну ціни пацієнту повідомляють напередодні прийому у лікаря або під час запису на прийом.
9.6. У межах спеціальних програм пацієнтам можуть надаватися знижки, розмір і порядок надання яких визначається керівництвом косметологічного закладу.
9.7. Резиденти і нерезиденти, які мають медичну страховку, рекомендується до початку лікування з’ясувати можливість оплати лікування зі своєю страховою компанією.
9.8. У випадку відмови пацієнта від прийняття якісних робіт, що виконані на 70 та більш відсотків, передоплата за вже понесені витрати косметологічного кабінету - не повертається.
9.9. Стягнення з пацієнтів заборгованості за виконані роботи відбувається на умовах, передбачених чинним законодавством України.

10. ГАРАНТІЇ КОСМЕТОЛОГІЧНОГО ЗАКЛАДУ

10.1. Косметологічний заклад гарантує високу якість надання своїх послуг, відповідальне ставлення до кожного пацієнта.
10.2. Косметологічний заклад гарантує використання тільки дозволених на території України видів обладнання, витратних матеріалів та медикаментів, які мають відповідні сертифікати.
10.3. Косметологічний заклад гарантує використання всіх витратних матеріалів та медикаментів, за які заплатив пацієнт.
10.4. Косметологічний заклад спостерігає за своїми пацієнтами до повного їх одужання і зробить все необхідне для цього в межах своєї компетенції.
10.5. Косметологічний кабінет гарантує нерозголошення і збереження конфіденційної інформації щодо своїх пацієнтів.
10.6. Необхідною умовою для виконання гарантій косметологічного кабінету є точне дотримання і виконання пацієнтом всіх приписів і рекомендацій лікаря, дотримання необхідних умов гігієни.
10.7. У випадках направлення пацієнта до інших лікувальних закладів для подальшого обстеження і лікування, косметологічний заклад не проводить повернення грошей за лабораторне, діагностичне обстеження або надані консультації фахівцями косметологічного закладу.

11. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПРАЦІВНИКІВ ТА ПАЦІЄНТІВ КОСМЕТОЛОГІЧНОГО ЗАКЛАДУ ПІД ЧАС ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ

11.1. Сповіщення про повітряну тривогу – це сигнал «Увага всім!», що повідомляє про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій загальнодержавного рівня (наприклад, техногенного чи воєнного характеру). Загальна тривалість попереджувального сигналу може становити 3-5 хв.
11.2. Про старт сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» працівники та пацієнти косметологічного закладу повідомляються будь-яким зручним способом: через гучномовці, за допомогою акустичних систем, сигналізації, інформаційних табло, усного повідомлення тощо.
11.3. Працівникам косметологічного закладу за наявної можливості вжити заходів для збереження на персональному комп’ютері даних, відкритих для надання послуг, та вимкнути комп’ютер. Забезпечити збереження засобів особистої електронної ідентифікації та документів, що знаходяться в роботі.
11.4. Під час старту сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» працівники, пацієнти та відвідувачі косметологічного закладу повинні негайно покинути приміщення та попрямувати до найближчого укриття. Інформація про найближче укриття розміщується в доступному місці косметологічного закладу.
У випадку відмови працівників, пацієнтів та відвідувачів полишати приміщення косметологічного закладу та направлятись в укриття та тимчасово захисні споруди або неможливості евакуації, працівники, пацієнти та відвідувачі повинні виконувати вимоги адміністрації косметологічного закладу та перебувати в найбільш безпечних місцях приміщення косметологічного закладу із дотриманням правила «двох стін», подалі від вікон.
11.5. Під час старту сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» ведення прийому пацієнтів і робота каси косметологічного закладу припиняється після оплати пацієнтом фактично наданих послуг. Косметологічний заклад зачиняється. При цьому, якщо сигнал «ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ» пролунав після надання послуги та під час проведення пацієнтом розрахунків за надані послуги, то такі розрахунки зі сторони пацієнта повинні бути якнайшвидше проведеними та завершеними. Відвідування косметологічного закладу до моменту скасування сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» ЗАБОРОНЕНО!
У разі якщо під час надання медично-косметологічної допомоги пацієнту пролунав сигнал «ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ» і зупинити надання медично-косметологічної допомоги неможливо та/або припинення надання косметологічної допомоги може призвести до негативних наслідків для пацієнта, то медично-косметологічна допомога (послуга) продовжується надаватися лише за попередньою згодою пацієнта, яка отримується від нього перед початком такого візиту.
11.6. Косметологічний заклад та його посадові особи не несуть відповідальності за життя і здоров’я пацієнта, супроводжуючої особи чи гостя, які відмовляються пройти в укриття та покинути приміщення косметологічного закладу під час сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА».
11.7. Через наведені обставини можливі зміни в графіку роботи лікарів косметологічного закладу: перенесення або скасування часів прийому.
11.8.Покинути укриття можна лише після сигналу «ВІДБІЙ ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ» (виконуючи вказівки адміністратора та відповідального медичного персоналу).
11.9. Після отримання сигналу «ВІДБІЙ ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ» косметологічний заклад повертається до звичайного режиму роботи та прийому пацієнтів.

12. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

12.1. Претензії та скарги пацієнтів пред'являються в письмовій формі безпосередньо керівнику косметологічного закладу у встановлені години прийому.
12.2. Під час розгляду скарги, претензії косметологічний заклад має право вимагати від пацієнта надання додаткової інформації, яка має значення для розгляду скарги, претензії по суті.
12.3. Косметологічний заклад не приймає претензії пацієнтів про якість косметологічної допомоги та заподіяну шкоду здоров'ю, в основі яких лежать приватні думки фахівців інших медичних організацій, що не уповноважені в установленому законом порядку на здійснення експертизи якості такої допомоги.
12.4. Внесення будь-яких змін або доповнень до даних Правил здійснюються на підставі наказу керівника косметологічного закладу.
12.5. За невиконання або неналежне виконання положень даних Правил персонал несе дисциплінарну або матеріальну відповідальність за збитки (шкоду), заподіяні косметологічному закладу або пацієнту.
12.6. Правила ознайомлення, видачі та зберігання медичної документації регламентуються окремою інструкцією.
12.7. Кожному пацієнту доводяться основні положення даних Правил щодо його прав і обов’язків. З повним текстом Правил пацієнт може ознайомитися в «Куточку споживача» косметологічного закладу.
12.8. Випадки, що не врегульовані даними Правилами, регулюються чинним законодавством України.